Używamy plików „cookies” w celu uczynienia strony internetowej bardziej użyteczną i funkcjonalną. Pliki „cookies” pozwalają nam na tworzenie statystyk zbiorczych dotyczących ruchu na witrynie, użytkowników i ich zachowań, natomiast nie pozwalają na identyfikację użytkowników.

Akceptuję pliki „cookies”

Dowiedz się więcej lub zmień ustawienia plików „cookies”

Mitsubishi Motors

Niewłaściwa eksploatacja przyspiesza zużycie podzespołów auta.

Na co uważać w przypadku konkretnych elementów ?

 

Niezależnie od modelu, auta są wrażliwe na sposób w jaki je traktujemy. Podpowiadamy, co szkodzi podstawowym podzespołom pojazdu i - wobec tego - czego należy unikać. To wprost przekłada się bowiem na poziom wydatków ponoszonych na eksploatację samochodu.

 

AKUMULATOR - to mu szkodzi:

- Głębokie rozładowywanie i pozostawienie w tym stanie na dłużej powoduje zasiarczenie, zmniejszenie pojemności akumulatora.

- Bardzo długie kręcenie rozrusznikiem, bez wykonywanie przerw co kilka sekund, powoduje gwałtowny spadek ładunku w akumulatorze i jego przegrzanie.

- Wstrząsy i uderzenia generują uszkodzenia płyt. Można przyjąć, że im akumulator ma wiekszy prąd rozruchowy, tym zwykle jest bardziej delikatny.

- Użytkowanie z niskim poziomem elektrolitu powoduje odsłanianie płyt, co prowadzi do ich szybkiej korozji.

 

 

 

AUTOMATYCZNIA SKRZYNIA BIEGÓW - to jej szkodzi:

- Zmiana przełożeń przód-tył przed całkowitym zatrzymaniem powoduje zużycie sprzęgiełek przyłączajacych biegi i przeciążenie przekładni planetarnych.

- Przeżucanie na luz (N) podczas jazdy powoduje spadek cisnienia smarowania przy ciągłym obracaniu się elementów skrzyni, co może doprowadzić do zatarcia skrzyni.

- Holowanie samochodu, zarówno z wyższą prędkością, jak i na dłuższym dystansie, może prowadzic do zatarcia skrzyni z powodu braku smarowania (pompa oleju napędzana jest od silnika).

- Długotrwała jazda z wysoką predkością auta bez chłodnicy oleju (wiele modeli z rynku amerykańskiego) powoduje często przegrzanie oleju i uszkodzenie skrzyni.

 

 

OPONY - to im szkodzi:

- Jazda ze zbyt niskim ciśnieniem powoduje deformację i silne zużycie boków bieżnika opony. Jazda na ze zbyt wysokim ciśnieniem szkodzi nieco mniej.

- Parkowanie krawedzią opony na krawężniku przeciąża wewnetrzne osnowę i może być powodem jej pęknięcia.

- Szybkie wjeżdżanie na krawężnik może być powodem powstawanie "bąbli" na boku opony, dyskwalifikujacych ją z użycia.

- Magazynowanie w wysokiej temperaturze np. opon zimowych latem w silnie nagrzanym blaszanym garażu, nawet dwukrotnie przyspiesza stzrzenie się gumy.

- Długotrwała jazda na zuzytych amortyzatorach lub niewyregulowanej geometrii powoduje nierównomierne ścieranie bieżnika.

 

 

 

SILNIK - to mu szkodzi:

- Jazda na zuzytym oleju powoduje wycieranie elementów współpracujacych.

- Obciążenie pełną mocą na zimno przyspiesza zuzycie z powodu gorszego smarowania przez nierozgrzany olej.

- Przeciaganie terminu wymiany napędu rozrządu naraża na skutki pęknięcia paska lub łańcucha i uderzenia zaworów o tłoki.

- Jazda na wysokim biegu z bardzo niskimi obrotami (np. 1200) i pedałem gazu wciśniętym "do dechy" silnie obciąża panewki oraz tłoki i ich sworznie.

- Notoryczne rozpędzanie silnika do maksymalnych obrotów w tempie geometrycznym przyspiesza jego ogólne zużycie mechaniczne.

 

SPRZĘGŁO - to mu szkodzi:

- Zbyt czesta jazda na tzw. półsprzęgle powoduje intensywne zużycie tarczy sprzęgła.

- Jazda z nogą opartą (nawet delikatnie) na pedale sprzęgła powoduje włączenie się do pracy i intensywne zużycie łożyska wyciskowego.

- Ruszanie metodą "strzału ze sprzęgła" może doprowadzić nawet do zerwania okładzin z tarczy badź zniszczenia jej tłumika drgań. Przyspiesza też zużycie wielowypustów wałka sprzęgłowego.

SZYBY - to im szkodzi:

- Mycie w zaniedbanych myjniach szczotkowych powoduje powstanie na szkle mikrozarysowań.

- Brutalne odszranianie lub usówanie lodu zbyt twardą skrobaczką powoduje porysowanie szyb.

- Zaniedbanie okresowego czyszczenia okolic wycieraczek i dopuszczenie do zbierania sie tam brudu, piachu itp. powoduje rysowanie szyb przy pracy wycieraczek.

- Korzystanie z wycieraczek bez płynu do spryskiwaczy matowi szybę.

WTRYSKIWACZE common rail - to im szkodzi:

- Stosowanie paliwa o podwyższonej zawartości siarki (np. zza wschodniej granicy) może skutkować przyspieszonym zużyciem elementów wewnetrznych, w tym utratą szczelności zaworu sterującego.

- Częste jeżdżenie z niskim poziomem paliwa zwieksza skłonność do skrapalania się wody w baku i korozję komory wtryskiwacza.

- Dostawanie się wody na silnik, w okolice wtryskiwaczy, powoduje ich zapieczenie w gniazdach, często uniemożliwiające wyjęcie wtryskiwaczy bez demontażu głowicy (zamiast okresowej regeneracji za 2000 zł wydatki stają się kilkakrotnie wyższe).

- Zanieczyszczenia w paliwie lub pojawiające się podczas serwisowania wtryskiwacza powodują jego zablokowa

 

 

    

 

Mapa serwisu
Polityka prywatności

Copyright © MMC 2012. Wszelkie prawa zastrzeżone

Created by OS3 multimedia