Używamy plików „cookies” w celu uczynienia strony internetowej bardziej użyteczną i funkcjonalną. Pliki „cookies” pozwalają nam na tworzenie statystyk zbiorczych dotyczących ruchu na witrynie, użytkowników i ich zachowań, natomiast nie pozwalają na identyfikację użytkowników.

Akceptuję pliki „cookies”

Dowiedz się więcej lub zmień ustawienia plików „cookies”

Mitsubishi Motors

« Wszystkie aktualności

Tokio debiutuje Mitsubishi eX Concept!

Data: 28/11/2015

Na rozpoczynającej się wystawie motoryzacyjnej Tokyo Motor Show 2015 debiutuje nowy model MITSUBISHI eX Concept. Jest on wizją kompaktowego SUV-a z elektrycznym układem napędowym nowej generacji. To sportowy, zwinny crossover a jego wygląd łączy w sobie elegancję i styl nadwozia shooting brake (luksusowego, usportowionego kombi) z liniami kompaktowego SUV-a. Przód nadwozia prezentuje nową interpretację firmowej koncepcji „dynamicznej tarczy”. Zarówno stylizacja nadwozia, jak i wnętrze oraz rozwiązania techniczne wskazują kierunek, w którym podążają obecnie projektanci MMC. Ewolucja technologii samochodu elektrycznego + emocje SUV-a MITSUBISHI eX Concept jest SUV-em następnej generacji, górującym wyraźnie nad współcześnie produkowanymi samochodami elektrycznymi. System napędu elektrycznego EV nowej generacji został wyposażony w akumulatory o wysokiej wydajności i niewielkie, ale mocne silniki elektryczne, dzięki czemu jest teraz lżejszy i sprawniejszy. Dzięki dalszym zabiegom obniżającym masę pojazdu, udało się uzyskać zasięg samochodu wynoszący 400 km bez konieczności ładowania akumulatorów. Umieszczenie akumulatorów trakcyjnych pod podłogą obniżyło środek ciężkości, a to wraz z dwusilnikowym układem napędowym Twin Motor 4WD i zintegrowanym systemem dynamiki jazdy S-AWC pozwoliło uzyskać bardzo precyzyjne prowadzenie samochodu przy jednoczesnym zachowaniu wyjątkowej stabilności. W pojeździe zastosowano technologię automatycznej jazdy, która łączy systemy łączności mobilnej w samochodzie, wykorzystując platformy wymiany danych nowej generacji z zaawansowanymi rozwiązaniami w zakresie aktywnego bezpieczeństwa. Gdy zostaje wykryte zagrożenie, funkcje bezpieczeństwa są uruchamiane w sposób optymalnie dobrany do sytuacji. Inne systemy wykrywają usterki lub nieprawidłowości na jak najwcześniejszym etapie ich występowania i sugerują kierowcy wizytę w serwisie celem kontroli lub naprawy. Świetne osiągi pod osłoną dynamicznej tarczy W aktywnym, tętniącym projekcie MITSUBISHI eX Concept wykorzystano mocno zarysowaną sylwetkę, która bardzo wyróżnia samochód. Bryła samochodu sprawia wrażenie, jakby została wyrzeźbiona z jednego bloku materiału, jednocześnie łącząc elegancję i styl nadwozia „shooting brake” z linią kompaktowego SUV-a, którego bagażnik zapewnia wystarczającą ilość miejsca na sprzęt sportowy podróżnych. Stylizacja MITSUBISHI eX Concept przywołuje obraz sportowego crossovera szybko i zwinnie poruszającego się po mieście. Przednia część nadwozia jest nową interpretacją charakterystycznej dla MMC koncepcji dynamicznej tarczy. W MITSUBISHI eX Concept ten akcent zyskał nieco więcej cech czysto praktycznych. Oprócz wizualnej ochrony przodu pojazdu i jego pasażerów, w górnej części tarczy umieszczono światła dzienne LED oraz kierunkowskazy, co czyni je lepiej widocznymi dla pieszych, podczas gdy główne reflektory umieszczone są pod zakończeniami dolnego zderzaka, zapobiegając oślepianiu pieszych i kierowców innych pojazdów. Kolejne rozwiązanie, które służy zwiększeniu poczucia bezpieczeństwa, to zastosowanie powłoki gumowej od spodu i po bokach zderzaka, gdzie jest możliwy kontakt z ludźmi lub z przeszkodami. Komfortowa przestrzeń. Zaawansowane systemy zapraszają do świata nowych technologii. Brak środkowego słupka między przednimi i tylnymi drzwiami zapewnia łatwy i wygodny dostęp do bardzo przyjaznego wnętrza. Aby wyrazić elegancję i styl wnętrza samochodu z nadwoziem „shooting brake”, do wykończenia foteli kierowcy i pasażera użyto materiałów w różnych kolorach, aby stworzyć w każdej ze stron inny nastrój, proponując przestrzeń, która kojarzy się ze sportem, ale zachowując rozświetlony, wyrafinowany i przestronny charakter wnętrza. Użycie miękkiej powłoki do pokrycia ramy struktury tablicy rozdzielczej i innych ważnych elementów przedniej części kabiny nie tylko tworzy wizualne wrażenie lekkości, ale jest też rozwiązaniem realnie obniżającym masę pojazdu. W konsoli centralnej znalazło się miejsce na dwa przenośne akumulatory, co jest wsparciem dla aktywnego stylu życia energicznych i ciekawych świata ludzi. MITSUBISHI eX Concept został także wyposażony w przednią szybę z technologią rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality*1 - AR), a także w inteligentny wyświetlacz umieszczony w centralnej części kokpitu, co pozwala dostarczać najróżniejsze informacje związane z podróżą samochodem. Podłączenie do sieci informacyjnej za pomocą samochodowych systemów łączności otwiera ogromne pole dla nowych zastosowań, przyczyniając się do zwiększenia poziomu komfortu i wygody korzystania z samochodu. *1: Przekazywany na żywo bezpośredni lub pośredni obraz fizycznego świata zewnętrznego, którego elementy są uwypuklone (lub uzupełnione) przez wygenerowane komputerowo obrazy lub dźwięki. Przednia szyba AR minimalizuje ruchy gałek ocznych kierowcy Zastosowanie technologii rozszerzonej rzeczywistości pozwoliło przetworzyć informacje uzyskane za pośrednictwem systemów łączności samochodowej i wyświetlić je na przedniej szybie AR. Wyświetlanie informacji w polu widzenia kierowcy umożliwia mu zobaczenie zmian w warunkach drogowych bez konieczności dokonywania większych ruchów gałek ocznych i odrywania spojrzenia od drogi przed samochodem. Rodzaje informacji, które mogą być wyświetlane, obejmują wskazówki dotyczące trasy pochodzące z systemu nawigacji samochodowej, alarmy dotyczące odległości od poprzedzającego samochodu, ostrzeżenia o zjeżdżaniu z pasa ruchu oraz informacje o stałych lub tymczasowych znakach drogowych odczytanych przez system rozpoznawania znaków drogowych współpracujący z kamerą. Ponadto przednia szyba AR współpracuje z systemami śledzenia ruchu i ostrzegania kierowcy przy użyciu komunikacji między pojazdami, pojazdu z infrastrukturą i pojazdu z pieszymi do wyświetlania wskazówek i ostrzeżeń dotyczących tego, co znajduje się poza polem widzenia kierowcy, na przykład o pojazdach lub pieszych zbliżających się skrzyżowania, ale jeszcze niewidocznych dla kierowcy. Pozwalając kierowcy na wcześniejsze podejmowanie decyzji i podjęcie działań, na które zwykle zostają ułamki sekund, przednia szyba AR zwiększa bezpieczeństwo jazdy. Inteligentny wyświetlacz Położony w górnej części obudowy zespołu wskaźników inteligentny wyświetlacz zapewnia dostęp do całego szeregu informacji istotnych dla odbywanej jazdy. Po zintegrowaniu ze smartfonem z zainstalowaną aplikacją nawigacyjną, wyświetlacz może pokazywać informacje dotyczące zaplanowanej trasy. Dzięki wyszukiwaniu informacji za pomocą smartfona lub PC i wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI) poprzez chmurę obliczeniową, system będzie mógł przedstawiać żądane informacje wyszukane w chmurze. Funkcja AI inteligentnego wyświetlacza umożliwia udzielanie rekomendacji opartych o zrozumienie przez system zainteresowań lub hobby kierowcy. Wyświetlacze boczne Wyświetlacze zastępujące tradycyjne lusterka zewnętrzne umieszczono po obu stronach obudowy zestawu wskaźników. Wyświetlacze współpracując z kamerami wysokiej rozdzielczości zamocowanymi do nadwozia wyświetlają obraz sytuacji obok i za samochodem, co ogranicza ruchy oczu, jakie były dotychczas potrzebne do sprawdzenia sytuacji za pomocą lusterek. Wyświetlacz wsteczny Wyświetlacz zastępujący centralne lusterko wsteczne zamontowany jest w konsoli górnej samochodu i współpracuje z kamerą wysokiej rozdzielczości znajdującą się z tyłu samochodu. Wyświetlacz zapewnia szerszy i precyzyjniejszy obraz sytuacji za samochodem, niż konwencjonalne lusterko wsteczne. System elektryczny następnej generacji EV oraz układ napędowy Twin Motor 4WD/S-AWC umieszczają samochód o krok dalej jako prekursora nowej ery w motoryzacji MITSUBISHI eX Concept korzysta ze szczytowych możliwości wszystkich technologii MMC opracowanych do tej pory, dzięki czemu dysponuje systemem EV nowej generacji, który łączy powiększony zasięg i znakomite osiągi. Układ napędowy zasilają akumulatory drugiej generacji, które charakteryzuje dwa razy większa gęstość zmagazynowanej energii, niż w poprzednio stosowanych akumulatorach, a napęd zapewniają wysoko wydajne silniki elektryczne przedniej i tylnej osi. Wraz ze zmniejszeniem masy i wyższą sprawnością nowego systemu EV, MITSUBISHI eX Concept uzyskuje zasięg wynoszący 400 km. Układ napędowy zapewnia przyspieszenia o dynamice dostępnej tylko w samochodzie elektrycznym, dostarczając moc 70 kW na koła przedniej osi i następne 70 kW na koła tylne, tak więc łączna moc silników samochodu wynosi 140 kW. Układ napędowy Twin Motor 4 WD zintegrowano z systemem dynamiki jazdy S-AWC*2, który kontroluje zachowanie samochodu i koryguje je wykorzystując do tego sterowanie hamowaniem kół przednich i systemem AYC zmieniającym rozdział momentu obrotowego pomiędzy tylne koła. Dzięki kontroli nad rozdziałem momentu także pomiędzy tylne koła poprzez system AYC, MITSUBISHI eX Concept prowadzi się pewnie i realizuje dokładnie to, co zamierzył kierowca. Kierowca może wybierać spośród trzech różnych trybów jazdy, by wykorzystać pełen potencjał systemu S-AWC. W trybie AUTO czujniki i kamery monitorują i przekazują sygnały świadczące o stanie nawierzchni drogi do jednostki sterującej S-AWC, która automatycznie wybiera optymalny tryb jazdy dla warunków występujących na drodze. Tryb GRAVEL (szuter) zapewnia optymalną przyczepność i napęd na nieutwardzonych drogach lub w ulewnym deszczu, podczas gdy tryb SNOW (śnieg) oferuje optymalne osiągi na zaśnieżonych lub innych bardzo śliskich nawierzchniach. MITSUBISHI eX Concept może zostać połączony z systemem V2H, który umożliwia wykorzystanie energii zmagazynowanej w akumulatorach trakcyjnych do zasilania urządzeń gospodarstwa domowego, co w przeciętnym domu zapewni energię elektryczną na cztery dni. Gniazdo prądu zmiennego 100V o maksymalnej mocy 1500W pozwala również na zasilanie urządzeń elektrycznych, gdy samochód wykorzystywany jest w warunkach biwakowych. *2: Super All-Wheel Control Schemat rozmieszczenia komponentów następnej generacji systemów EV oraz S-AWC Mitsubishi Connect - technologia łączności mobilnej poszerza horyzont, czyniąc życie bogatszym i radośniejszym Zaawansowana technologia łączności mobilnej MMC integruje pojazdy z sieciami informacyjnymi. Dzięki wykorzystaniu tych sieci, Mitsubishi Connect oferuje także szeroką gamę usług, pozwalając lepiej i przyjemniej wykorzystać czas spędzany w samochodzie. Dowiedz się więcej, spróbuj czegoś nowego! Możliwości sztucznej inteligencji korzystającej z informacji dostępnych w chmurze obliczeniowej pozwalają powiązać informacje przechowywane i wyszukane w Internecie oraz odwiedzane miejsca z zainteresowaniami i upodobaniami podróżnych. Gdy sztuczna inteligencja w czasie jazdy trafi w chmurze na przydatne informacje, podpowiada kierowcy możliwe działania w oparciu o zebrane informacje, może nawet wysłać kupony na smartfona kierowcy. Mitsubishi Connect rozszerza horyzonty w zakresie tego, co daje radość i szczęście kierowcy, a co można znaleźć po drodze, tak aby nie przegapić rzeczy, które uważa się za ekscytujące w analogowym świecie. Zapobieganie i szybkie reakcje zapewniają większą pewność i spokój Dzięki stałemu połączeniu z chmurą internetową, Mitsubishi Connect może zapobiegać wypadkom poprzez łączenie i wykorzystywanie informacji dostępnych w chmurze z informacjami z pojazdu i informacjami uzyskanymi z infrastruktury w pobliżu samochodu. System analizuje także informacje o samochodzie i wykrywa nieprawidłowości lub oznaki awarii w najwcześniejszym możliwym momencie, a następnie zachęca kierowcę do odwiedzenia serwisu celem sprawdzenia lub naprawy usterki. Gdyby samochód brał udział w wypadku drogowym, automatycznie zostaną przesłane informacje o uszkodzeniach bazujące na sygnałach z czujników (skala wypadku, czy poduszki powietrzne zostały użyte, czy nie), jak również lokalizacja miejsca wypadku. Wszystkie te informacje trafią do odpowiednich służb ratowniczych. Dysponując takimi możliwościami Mitsubishi Connect będzie udzielać wszechstronnego wsparcia by doznania związane z motoryzacją kojarzyły się kierowcom i pasażerom ze spokojem i komfortem. Efektywne wykorzystanie czasu, więcej wygody ze smartfonem zintegrowanym z samochodem Podłączenie samochodu do Internetu pozwala zarezerwować stolik w restauracji, czy dokonywać zakupów jeszcze przed dojechaniem do sklepu. Łącząc samochód ze smartfonem można wysyłać i odbierać wiadomości głosowe, a także korzystać z portali społecznościowych. Wykorzystanie w ten sposób czasu spędzanego w samochodzie czyni nasze codzienne życie o wiele bardziej wygodnym. Uwaga: Informacje na temat Mitsubishi Connect są dostępne są w języku angielskim na stronie internetowej . Pierwsza część "SmartPhone Link Display Audio" została już zamieszczona na http://mitsubishi-connect.com Strona internetowa jest przyjazna smartfonom. Aby ją zapoznać, skorzystaj z zamieszczonego poniżej kodu QR. Aplikacje na smartfony: smartfon i terminal internetowy obsługują nawigację, muzykę, filmy. Samochód stale połączony daje możliwość dostępu do wielu usług i miejsc przez pokładowe urządzenia komunikacyjne. Są wśród nich: obiekty użyteczności publicznej, producent samochodu, urządzenia gospodarstwa domowego, centrum telefoniczne, stacje ładowania akumulatora pojazdu, dealerzy samochodowi. Zaawansowana technologia aktywnego bezpieczeństwa chroni podróżnych Technologie minimalizujące liczbę kolizji, zmniejszające szkody lub urazy Kolejne ewolucje zaawansowanych technologii bezpieczeństwa aktywnego MMC dają możliwość bezpieczniejszego i bardziej komfortowego korzystania z samochodu. Zaawansowane technologie systemów aktywnego bezpieczeństwa, to system łagodzenia kolizji czołowych (FCM) oraz ultradźwiękowy system dezaktywacji pedału przyspieszenia przed przeszkodą (UMS). Zakres działania tych systemów współpracujących z kamerami i radarami został rozszerzony o wykrywanie pieszych i rowerzystów. FCM automatycznie uruchamia hamulce, gdy kamera i radar wykryją nagłe zmniejszenie odległości od pojazdu jadącego z przodu, co pomaga uniknąć zderzenia lub ograniczyć uszkodzenia w przypadku kolizji. FCM ostrzega kierowcę, jeśli kamera i radar wykryją pieszych lub rowerzystów przed samochodem w nocy lub w warunkach ograniczonej widoczności, a system dodatkowo ocenia, czy istnieje ryzyko kolizji. Jeśli to konieczne, system będzie również automatycznie uruchamiał hamulce, aby uniknąć wypadku lub przynajmniej złagodzić jego skutki i uniknąć obrażeń ciała u ludzi. Ultradźwiękowy system dezaktywacji pedału przyspieszenia przed przeszkodą (UMS) oraz system kontroli hamowania używają radaru do wykrywania przeszkód znajdujących się przed lub za pojazdem i regulują moc silnika, gdy kierowca pomyłkowo naciska pedał przyspieszenia, aby zapobiec gwałtownemu ruszeniu z miejsca w kierunku przeszkody. Kierowca jest wtedy ostrzegany o interwencji sygnałami dźwiękowymi i wizualnymi. System łagodzenia kolizji czołowych reagujący na pieszych i rowerzystów Kamera wykrywa pieszego i ocenia odległość od pieszego za pomocą wiązki laserowej Ostrzeganie o przedmiotach w martwym polu widzenia (BSW), Asystent Zmiany Pasa (LCA) System ostrzegania o przedmiotach w martwym polu widzenia (BSW) wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe i radar do monitorowania obszarów za pojazdem, gdzie najłatwiej przeoczyć potencjalną przeszkodę. System ostrzega kierowcę zarówno sygnałem dźwiękowym, jak i wizualnym, gdy wykryje z tyłu inny samochód, dzięki czemu samochód ten nie pozostanie niezauważony. Również w czasie zmiany pasa ruchu na drodze wielopasmowej kierowca zostanie ostrzeżony, jeśli w okolicach tylnych błotników znajduje się inny pojazd. Asystent zmiany pasa ruchu (LCA) współpracuje z BSW, aby pomóc kierowcy przy włączaniu się do ruchu równoległego lub przy zmianie pasa ruchu na drodze wielopasmowej. Jeśli zostanie wykryty inny pojazd zbliżający się do jednego z tylnych narożników samochodu, LCA wysyła sygnały dźwiękowe i wizualne zwracając uwagę kierowcy na zagrożenie, a jednocześnie automatycznie koryguje kąt obrotu kierownicy, jeśli to konieczne, aby uniknąć kontaktu z innym pojazdem. Ostrzeżenia o ruchu poprzecznym z przodu i z tyłu Podczas wyjazdu przodem lub tyłem z garażu przylegającego do drogi, system korzystając z przedniej lub tylnej kamery oraz współpracującego z nią radaru wysyła ostrzeżenie, jeśli wykryje zbliżający się pojazd. System śledzenia warunków drogowych Oprócz wykrywania nieregularności nawierzchni drogi, system korzystający z kamery i radaru wnioskuje o zmianach w środowisku pracy pojazdu - na przykład o zjechaniu z asfaltu na drogę gruntową i dalej na piaszczystą – a także o zmianach warunków jazdy spowodowanych przez pogodę. Te informacje są wykorzystywane do sterowania pracą zintegrowanego systemu kontroli prowadzenia pojazdu S-AWC. System dzieli się informacją o stanie nawierzchni z innymi samochodami za pośrednictwem systemów samochodowej łączności. Pozwala to na przykład na bezpieczny przejazd samochodów jadących z tyłu, jeśli zostanie wykryte nagłe pogorszenie warunków drogowych. W przypadku klęski żywiołowej system może przechowywać i analizować informacje przekazane przez kilka innych pojazdów i informować kolejne samochody o tym, jakie drogi są przejezdne i jaki jest stan tych dróg. System unikania wypadków oparty o systemy łączności Korzystając z wymiany informacji między pojazdami, między pojazdami i infrastrukturą oraz między pojazdami i pieszymi, system pomaga zapobiegać wypadkom poprzez wykrywanie obiektów niewidocznych dla kierowcy i ostrzegając kierowcę o obecności pieszych przed samochodem, a także o zbliżaniu się innego samochodu do skrzyżowania, przed którym kierowca oczekuje na możliwość wykonania skrętu. Asystent autonomicznego parkowania Podczas wjeżdżania do garażu lub ustawiania samochodu na parkingu w jednym rzędzie z innymi samochodami, system korzystający z kamer i czujników monitoruje ilość wolnego miejsca oraz obwiednię ruchu samochodu, a następnie posługując się hamulcami i obracając kierownicą system kończy parkowanie. Redukuje to wysiłek i stres kierowców przy manewrowaniu na ciasnych parkingach. Monitorowanie kierowcy System monitorowania kierowcy wykorzystuje kamerę termowizyjną umieszczoną w desce rozdzielczej oraz czujniki w kolumnie kierownicy i w fotelu kierowcy do monitorowania mrugania powiek, nieregularnych zmian pozycji, tętna i innych sygnałów biologicznych, a także zwraca uwagę na jazdę „wężykiem” lub inne nieprawidłowości w prowadzeniu samochodu w celu określenia poziomu czujności kierowcy i w razie potrzeby wzywa do odpoczynku. Za każdym razem, gdy system wykryje utratę koncentracji lub oderwanie wzroku od sytuacji na drodze, natychmiast wysyła alert. Obserwowanie kierowcy: kamera termowizyjna, zasięg obiektywu kamery, kierowca, czujnik sygnałów biologicznych. Odpoczynek - określanie poziomu czujności na podstawie mrugania powiek, określanie nieprawidłowości w prowadzeniu samochodu. Wygodniej i pewniej. Technologia automatycznej jazdy zbliża wzajemnie człowieka i samochód Automatyczny samochód? Kiedyś… być może ... No cóż, taki samochód powoli staje się staje się rzeczywistością. MITSUBISHI eX Concept wykorzystuje szereg technologii automatycznej jazdy, które są szczególnie kompatybilne z pojazdami elektrycznymi. MMC opracował na przykład sprawnie i wygodne działający system automatycznego parkowania w trybie „valet parking”, wykorzystując możliwości precyzyjnego sterowania napędem elektrycznym. Ponadto dzięki sprzyjającej charakterystyce momentu obrotowego generowanego przez silnik elektryczny, samochody elektryczne wykazują właściwości jezdne, które pozwalają niemal natychmiast automatycznie reagować na zmiany występujące w sytuacji na drodze, którą poruszają się wyłącznie samochody lub umożliwiają zaprzęgnięcie systemów automatycznego sterowania do unikania przeszkód. W automatycznym trybie jazdy światła pozycyjne pojazdu są włączone, by zasygnalizować innym użytkownikom drogi, że kierowca oddał całą władzę systemom automatycznej jazdy. Automatyczny system parkowania w trybie „valet parking”/ Bezprzewodowe ładowanie akumulatorów Termin “valet parking” przypomina usługi oferowane przez hotele i restauracje, gdy pracownik parkuje samochód klienta, kiedy ten zatrzyma się przed wejściem i wyprowadza samochód z parkingu, gdy klient chce odjechać. Inteligentne parkowanie samochodu w trybie „valet” odnosi się do systemu, w którym wszystko odbywa się w sposób automatyczny dzięki łączności systemów parkingowych z systemami pojazdu. Kierowca oraz pasażerowie wysiadają z samochodu w obszarze Smart Valet Parking. Gdy kierowca chce odjechać z parkingu naciska na odpowiednią ikonę na smartfonie lub inteligentnym zegarku, a pojazd samodzielnie podjeżdża i zajmuje miejsce w obszarze Smart Valet Parking, gdzie go wcześniej postawiono. Inteligentne systemy parkingowe „valet” będą też zapewniały miejsca do bezprzewodowego ładowania akumulatorów samochodu elektrycznego, gdzie będą wykorzystane panele fotowoltaiczne lub inne źródła energii odnawialnej. Samochód elektryczny, który wymaga doładowania akumulatorów, będzie automatycznie kierowany na dostępne miejsce parkingowe wyposażone w bezprzewodową ładowarkę. We wskazanym momencie pojazd samodzielnie powraca do obszaru Smart Valet Parking, by zabrać kierowcę i pasażerów. Godzinę odjazdu i inne instrukcje można łatwo zmienić za pomocą smartfona lub inteligentnego zegarka. Automatyczna jazda po autostradach i publicznych drogach Korzystając z komunikacji między pojazdami, pojazdami i infrastrukturą, jak również z kamer i radarów zamontowanych w samochodzie, automatyczny system jazdy analizuje sytuację na całym obszarze wokół samochodu i samodzielnie zmienia prędkość pojazdu lub pas ruchu. System otrzymuje również informacje z chmury internetowej na temat warunków ruchu drogowego w miejscu docelowym i pomaga kierowcy w unikaniu wypadków. Główne technologie stosowane w ramach tego systemu to: * Kooperacyjny tempomat adaptacyjny (CACC): podczas jazdy po autostradach lub innych drogach system wykorzystuje komunikację między pojazdami w celu wymiany informacji na temat zmian prędkości pojazdów jadących z przodu, co pozwala wcześniej i płynniej dostosować się do zmian sytuacji. * Asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA): używając kamer określa położenie linii rozdzielających pasy ruchu i utrzymuje pojazd między tymi liniami. * Autonomiczny system zmiany pasa ruchu (ALC): system ten podwyższa bezpieczeństwo jazdy dzięki współpracy z systemami zmiany pasa ruchu LCA i ostrzegania przed obiektami w martwym polu widzenia BWS. System zmienia pas ruchu po wykryciu zmian w sytuacji drogowej przed samochodem, takich jak zagęszczenie ruchu na aktualnie zajmowanym pasie, roboty drogowe na pasie jezdni lub przedmiot, który spadł z pojazdu jadącego z przodu. Dzięki precyzyjnemu utrzymywaniu odległości od innych pojazdów jadących w pobliżu, niezależnie czy to w gęstym ruchu, czy w czasie szybkiej jazdy autostradowej, jazda jest bezpieczniejsza, a zużycie energii elektrycznej maleje, jako że system unika niepotrzebnych przyspieszeń i hamowań. System autonomicznego omijania przeszkód Korzystając z kamer i radarów zainstalowanych w samochodzie oraz komunikując się z pojazdami znajdującymi się w pobliżu, system wykrywa przeszkody na drodze i automatycznie wykonuje manewry pozwalające ominąć te przeszkody. MITSUBISHI ex Concept – specyfikacja techniczna Dł. x Szer. x Wys. (mm) 4240 x 1780 x 1575 Liczba miejsc 5 Zasięg/cykl JC08; km - 400 Moc maks. przód/tył (kW) - 70 / 70 Całkowita pojemność akumulatorów (kWh) - 45 Rodzaj akumulatorów - ogniwa litowo-jonowe Układ napędowy - Twin Motor 4WD 50. rocznica rozpoczęcia prac badawczo rozwojowych nad elektrycznym napędem pojazdów Firma Mitsubishi Motors rozpoczęła badania nad elektrycznym napędem pojazdów (EV) w październiku 1966 roku, jako jeden z kierunków badań służących ochronie środowiska i obniżeniu zużycia energii. W przyszłym roku przypada 50-lecie rozpoczęcia prac badawczo - rozwojowych MMC w dziedzinie pojazdów elektrycznych. Lata 60-te ubiegłego wieku zaznaczyły się niezwykłym wzrostem liczby prywatnych samochodów. W latach 70-tych zaowocowało to zwiększeniem natężenia ruchu samochodowego w miastach, prowadząc do katastrofy komunikacyjnej i ogromnych korków. Ponadto zanieczyszczenia wynikające z emisji spalin oraz hałas wytwarzany przez pojazdy stały się poważnym problemem społecznym. Zerowa emisja spalin w pojazdach elektrycznych zaczęła być postrzegana jako środek prowadzący do zmniejszenia i zapobiegania zanieczyszczeniom. W 1966 roku, jeszcze zanim MMC oddzielono od Mitsubishi Heavy Industries, firma MHI podpisała umowę z Tokyo Electric Power Company dotyczącą "budowania i testowania prototypu pojazdu elektrycznego wykorzystującego postęp w obecnie dostępnej technologii akumulatorów". Jednocześnie MHI pracował z Mitsubishi Electric i Japan Storage Battery Co.,Ltd. (obecnie GS Yuasa Corporation*3) nad rozwojem samochodu miejskiego przyszłości i pojazdów specjalnych dla sektora usługowego, które pomogłyby w zapobieganiu zatruwaniu środowiska w miastach. Po ukończeniu prac prototypowych firma MMC dostarczyła dziesięć pojazdów elektrycznych typu E12 (Minica Van) firmie Tokyo Electric. Samochód elektryczny E12 był zasilany z akumulatorów kwasowo-ołowiowych i rozwijał prędkość maksymalną wynoszącą 80 km/h. *3: Firma utworzona wspólnie przez Japan Storage Battery Co.,Ltd. oraz Yuasa Corporation w 2004 roku. Firma MMC rozwijała program samochodów elektrycznych dostarczając takie samochody budowane w oparciu o modele Minica Van, Minicab Van, Minicab Truck i Delica Van do przedsiębiorstw energetycznych. W kwietniu 1991 roku, współpracując z Tokyo Electric Power Company, firma ukończyła prace nad samochodem Lancer Van EV z dwubryłową kabiną (z wysuniętą do przodu komorą silnikową). Był to lekki pojazd elektryczny zasilany z akumulatorów niklowo-kadmowych, które charakteryzuje dużo lepsza gęstość energii, niż w akumulatorach kwasowo-ołowiowych. Dwa lata później, w 1993 roku, korzystając z doświadczeń zebranych przy pracach nad modelem Lancer Van EV, firma opracowała dwa modele samochodów elektrycznych Libero EV, jeden zasilany był przez akumulatory kwasowo-ołowiowe, drugi przez akumulatory niklowo-kadmowe. Dostarczono 28 takich samochodów firmie Tokyo Electric Power Company. W tym samym roku firma sprzedała 37 samochodów Libero EV zasilanych przez akumulatory kwasowo-ołowiowe japońskim agencjom rządowym. W ten sposób firma MMC badała możliwości samochodów elektrycznych oraz kontynuowała badania i rozwój akumulatorów, silników elektrycznych oraz innych głównych komponentów samochodów elektrycznych. Już na wczesnym etapie prac firma zainteresowała się ogniwami litowo-jonowymi, które dysponowały najwyższą gęstością gromadzenia energii i dużą mocą wyjściową w porównaniu z konwencjonalnymi typami akumulatorów. W związku z prawem dotyczącym pojazdów o zerowej emisji spalin (ZEV) przyjętym przez stan Kalifornia w 1990 roku, w 1994 roku firma przystąpiła do prac nad samochodem hybrydowym z zewnętrznym ładowaniem MITSUBISHI HEV zasilanym przez moduł ogniw litowo-jonowych wykonany przez Mitsubishi Chemical Corporation. W 1995 roku MMC stało się pierwszą firmą na świecie, która podpisała umowę o testowaniu pojazdów z Kalifornijską Radą Zasobów Powietrza (CARB) i dostarczyła CARB trzy samochody elektryczne do badań. Kolejnym krokiem MMC było przyspieszenie prac nad zastosowaniem akumulatorów litowo-jonowych, a w grudniu 1999 roku przystąpiono do próby pobicia rekordu 24-godzinnej jazdy samochodem elektrycznym FTO-EV zasilanym przez akumulatory litowo-jonowo-manganowe. Z 20-minutowymi cyklami szybkiego ładowania po każdych 50 minutach jazdy, FTO-EV przejechał 2.142,3 km, bijąc poprzedni rekord aż o 442,3 km i zyskując miejsce w Księdze Rekordów Guinnessa. Od tego czasu MMC kontynuuje prace rozwojowe, testuje i prezentuje technologię napędów elektrycznych na różnych poziomach, w tym wystawiając samochód Eclipse EV w imprezie 2001 Shikoku EV Challenge, w której uczestniczyły samochody elektryczne dopuszczone do użytku na drogach publicznych. Celem jest zwiększenie wydajności akumulatorów, podniesienie bezpieczeństwa oraz zwiększenie niezawodności i trwałości. Gdy firma MMC uznała, że opracowane akumulatory litowo-jonowe, silniki elektryczne i inne ważne technologie napędu elektrycznego osiągnęły poziom komercyjny, w maju 2005 roku zapowiedziano wprowadzenie na rynek własnego samochodu elektrycznego do roku 2010. Po opracowaniu kilku pojazdów badawczo-testowych, w tym Colt EV i Lancer Evolution MIEV, firma rozpoczęła w 2009 roku sprzedaż modelu i-MiEV do flot samochodowych, a w 2010 roku, zgodnie z harmonogramem, jaki ogłoszono kilka lat wcześniej, rozpoczęła się sprzedaż samochodu w salonach dealerskich. Następny etap nastąpił w roku 2013 wraz z premierą modelu Outlander PHEV, napędzanego przez innowacyjny system hybrydowy, w którym wykorzystywane są zarówno silniki elektryczne, jak i silnik benzynowy, co pozwala naładować akumulatory trakcyjne podczas jazdy. Pojazdy napędzane silnikami elektrycznymi, jak samochody całkowicie elektryczne (EV), hybrydowe z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów (PHEV) i inne pojazdy elektryczne oferują korzyści, które wykraczają poza fakt, że emisja CO2 – jeśli w ogóle w nich występuje - jest niższa, niż w samochodach zasilanych benzyną. Wysoki moment obrotowy będący nieodłączną cechą silnika elektrycznego sprawia, że osiągi samochodów są świetne, a ich działaniu nie towarzyszy hałas. Ponadto pojawiają się nowe zastosowania dla samochodu jako generatora prądu i transportera akumulatorów magazynujących energię. Takie funkcjonalności pozwalają widzieć samochód jako nośnik nowych wartości dla społeczeństwa oraz społeczności lokalnych, a nie tylko jako wartościowy środek indywidualnego transportu. Aby posunąć się naprzód w tworzeniu nowej ery motoryzacji określonej przez relacje samochodu i człowieka, społeczeństwa i Ziemi, MMC stara się rozwijać i promować jak najszerzej zakup samochodów z napędem elektrycznym EV oraz PHEV. Źródło: http://global.ev-life.com/history/index_02.html Historia badań nad pojazdami korzystającymi z alternatywnych źródeł energii Październik 1966 - początek prac badawczo-rozwojowych w dziedzinie samochodów elektrycznych Maj 1971 - opracowanie modelu Minica Van EV wspólnie z Tokyo Electric Power (TEPCO), Japan Storage Battery and Mitsubishi Electric oraz modeli Minicab Van i Truck EV oraz Delica Van EV Kwiecień 1991 – stworzenie modelu Lancer Van EV wspólnie z TEPCO 1993 – zbudowanie modelu Libero EV wspólnie z TEPCO 1994 - powstanie modelu Chariot HEV (hybryda z zewnętrznym ładowaniem) z zasilaniem z akumulatorów litowo – jonowych produkcji Mitsubishi Chemical 1995 - MMC pierwszą firmą z umową dotyczącą testowania samochodów wspólnie z CARB. Grudzień 1999 - FTO-EV ustanawia rekord jazdy 24-godzinnej dla samochodu elektrycznego wynoszący 2.142,3 km (Guinness Book of Records). 2001 - Eclipse EV bierze udział w 2001 Shikoku EV Challenge dla samochodów elektrycznych dopuszczonych do ruchu na drogach publicznych Maj 2005 – stworzenie modelu badawczego Colt EV z silnikami w piastach kół Lipiec 2009 - premiera i-MiEV, pierwszego na świecie masowo produkowanego samochodu elektrycznego Grudzień 2011 – debiut elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego Minicab MiEV Styczeń 2013 – wprowadzenie na rynek Mitsubishi Outlander PHEV - hybrydowego samochodu elektrycznego 4x4 z zewnętrznym ładowaniem Czerwiec 2014 – Mitsubishi MiEV Evolution III zwycięża w wyścigu górskim Pike Peaks International Hill Climb 2014 w klasie modyfikowanych samochodów elektrycznych Czerwiec 2015 - premiera nowego modelu Mitsubishi Outlander PHEV- hybrydowego samochodu elektrycznego z zewnętrznym ładowaniem.

« Wszystkie aktualności

Mapa serwisu
Polityka prywatności

Copyright © MMC 2012. Wszelkie prawa zastrzeżone

Created by OS3 multimedia